У КРУ в Запорізькій області відбулася прес-конференція для місцевих ЗМІ, в якій взяли участь начальник Управління Віталій Малех, перший заступник начальника Володимир Ворона, начальник відділу контролю у сфері державних закупівель Олександр Підмогильний, начальник відділу державного фінансового аудиту діяльності суб’єктів державного сектору економіки Олена Пушкарьова, начальник відділу інспектування у сфері матеріального виробництва та фінансових послуг Валентина Громова. Прес-конференція була присвячена підсумкам роботи у першому кварталі 2011 року.
Звертаючись до журналістів, начальник КРУ в Запорізькій області Віталій Малех наголосив, що протягом І кварталу 2011 року фахівці Управління провели 111 контрольних заходів, в ході яких перевірено 107 підприємств, установ і організацій, з них 79 бюджетних установ і організацій. Встановлено порушень фінансово-господарської дисципліни на 106 об’єктах контролю, тобто майже в кожному із перевірених.
Зокрема, на 87 об’єктах виявлено недоотримання (втрати) фінансових ресурсів на загальну суму майже 43 млн.грн., в тому числі бюджетами – 40,5 млн.грн.
Проведеними контрольними заходами на 94 підприємствах, в установах і організаціях встановлено незаконні, нецільові витрати та недостачі ресурсів на загальну суму 16,7 млн.грн., в тому числі за операціями з бюджетними коштами – на 8 млн. грн.
Незаконні витрати ресурсів виявлено на суму 14,2 млн.грн., в тому числі за рахунок бюджетних коштів – на 5,5 млн.грн., виявлено на 93 об’єктах контролю.
В 19 установах встановлено не за цільовим призначенням проведених витрат державних ресурсів на суму 2,5 млн.грн., в тому числі на 250 тис.грн. – коштів державного бюджету та на 2,2 млн.грн. – місцевих бюджетів.
Фінансові порушення, що не призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів, виявлено на 79 об’єктах на суму майже 123 млн.грн.
Загальна сума фінансових ресурсів, які в результаті контрольних дій додатково надійшли до бюджетів, бюджетних установ і організацій та підприємств, складає майже 9,7 млн.грн. , або 22,5 % від виявлених, в тому числі до бюджетів всіх рівнів – 8,5 млн.грн.
........Зокрема, на 87 об’єктах виявлено недоотримання (втрати) фінансових ресурсів на загальну суму майже 43 млн.грн., в тому числі бюджетами – 40,5 млн.грн.
Проведеними контрольними заходами на 94 підприємствах, в установах і організаціях встановлено незаконні, нецільові витрати та недостачі ресурсів на загальну суму 16,7 млн.грн., в тому числі за операціями з бюджетними коштами – на 8 млн. грн.
Незаконні витрати ресурсів виявлено на суму 14,2 млн.грн., в тому числі за рахунок бюджетних коштів – на 5,5 млн.грн., виявлено на 93 об’єктах контролю.
В 19 установах встановлено не за цільовим призначенням проведених витрат державних ресурсів на суму 2,5 млн.грн., в тому числі на 250 тис.грн. – коштів державного бюджету та на 2,2 млн.грн. – місцевих бюджетів.
Фінансові порушення, що не призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів, виявлено на 79 об’єктах на суму майже 123 млн.грн.
Загальна сума фінансових ресурсів, які в результаті контрольних дій додатково надійшли до бюджетів, бюджетних установ і організацій та підприємств, складає майже 9,7 млн.грн. , або 22,5 % від виявлених, в тому числі до бюджетів всіх рівнів – 8,5 млн.грн.
У своєму виступі начальник відділу державного фінансового аудиту діяльності суб’єктів господарювання державного сектору економіки Олена Пушкарьова зазначила, що проведено державний фінансовий аудит діяльності Державного науково-дослідного та проектного інституту титану за 2008-2010 роки.
В ході проведення аудиторського дослідження аудитори звернули увагу на наступну операцію. Відповідно до Контракту, укладеного у листопаді 2001 року, Інститут титану взяв на себе зобов’язання передати іноземній фірмі технологію виробництва губчатого титану. В свою чергу, інше товариство поручилося перед іноземною фірмою за виконання зобов’язань Інститутом титану.
У забезпечення здійснення оплати по контракту іноземна фірма передала Інституту титану у заставу простий вексель на суму еквівалентну 25 млн.дол. США на день підписання контракту. Отримання векселю Інститутом титану, відповідно до змісту судових рішень, підтверджено актом, складеним в момент укладання договору, з якого вбачається, що надалі він був пред’явлений Інститутом титану до оплати поручителю за контрактом.
Згідно наданого в ході аудиту Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначене вище товариство в Єдиному державному реєстрі не значиться та було ліквідовано ще у 2003 році.
Проте, згідно отриманого в ході аудиту листа Управління з питань банкрутства у Дніпропетровській області провадження у справі про банкрутство цього товариства було порушено Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області ще у травні 2001 року.
Проте, згідно отриманого в ході аудиту листа Управління з питань банкрутства у Дніпропетровській області провадження у справі про банкрутство цього товариства було порушено Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області ще у травні 2001 року.
Тобто, вже на момент укладання Контракту у листопаді 2001 року, відповідно до якого товариство поручилося перед іноземною фірмою за виконання зобов’язань Інститутом титану та отримало вексель на оплату в сумі 25 млн.дол.США, зазначене товариство знаходилося в стані банкрутства та не мало змоги відповідати за свої зобов’язання.
Права та обов’язки по контракту від іноземної фірми шляхом передачі через низку інших суб’єктів господарювання в кінцевому випадку перейшли до іншого товариства з обмеженою відповідальністю.
В той же час, згідно отриманої КРУ в Запорізькій області в ході аудиту інформації витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, інформації від Державної податкової служби, суб’єкти господарювання, які отримували права та обов’язки по контракту, вже ліквідовані або знаходяться в стані припинення підприємницької діяльності.
Первинні документи (контракт, акти виконаних робіт та інші первинні документи, що підтверджують проведення операції за контрактом) до аудиту Інститутом не надані у зв’язку із їх знищенням. За даними бухгалтерського обліку Інституту не відображено ані одержання векселю, ані отримання від товариства-поручителя за векселем вексельної суми чи робіт та послуг на вексельну суму. Заборгованість по вказаному контракту в обліку Інституту відсутня.
В той же час, згідно отриманої КРУ в Запорізькій області в ході аудиту інформації витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, інформації від Державної податкової служби, суб’єкти господарювання, які отримували права та обов’язки по контракту, вже ліквідовані або знаходяться в стані припинення підприємницької діяльності.
Первинні документи (контракт, акти виконаних робіт та інші первинні документи, що підтверджують проведення операції за контрактом) до аудиту Інститутом не надані у зв’язку із їх знищенням. За даними бухгалтерського обліку Інституту не відображено ані одержання векселю, ані отримання від товариства-поручителя за векселем вексельної суми чи робіт та послуг на вексельну суму. Заборгованість по вказаному контракту в обліку Інституту відсутня.
У 2010 року товариство з обмеженою відповідальністю, до якого перейшли права та обов’язки за контрактом звернулося до суду з позовом, відповідно до якого просить стягнути з Державного науково-дослідного проектного інституту титану на свою користь 197,74 млн.грн. вартості залогу за вищезазначеним контрактом.
Відповідно до рішення Господарського суду Дніпропетровської області у листопаді 2010 року, враховуючи, що поручитель-товариство вже ліквідовано, встановлено стягнути з Інституту титану на користь позивача вартість застави по Контракту 25 млн.дол. США, що еквівалентно 197,74 млн. грн.
Відповідно до рішення Господарського суду Дніпропетровської області у листопаді 2010 року, враховуючи, що поручитель-товариство вже ліквідовано, встановлено стягнути з Інституту титану на користь позивача вартість застави по Контракту 25 млн.дол. США, що еквівалентно 197,74 млн. грн.
Апеляційну скаргу Інституту титану Дніпропетровський апеляційний господарський суд залишив без задоволення. Наказом Господарського суду Дніпропетровської області „Про примусове стягнення” передбачено стягнути на користь зазначеного Товариства вартість застави по Контракту у сумі 197,74 млн.грн.
Відповідно до Постанови Вищого господарського суду України касаційну скаргу Інституту титану залишено без задоволення.
Відповідно до Постанови Вищого господарського суду України касаційну скаргу Інституту титану залишено без задоволення.
Слід зазначити, що згідно отриманої від Управління Пенсійного фонду України в Індустріальному районі м. Дніпропетровська інформації, чисельність товариства-позивача, на користь якого передбачено стягнути вартість застави, протягом 2008-2010 років складала 0 осіб, страхові внески протягом всього цього періоду не нараховувались та не перераховувались.
Отже, вже на стадії укладання Контракту та передачі векселю поручителю, Інститут титану здійснив ризикову операцію, передавши вексель на 25 тис.дол. США на оплату суб’єкту господарювання, щодо якого порушено справу про банкрутство та в подальшому ліквідовано. В кінцевому випадку, виходячи з наявних судових рішень, вбачається можливе порушення справи про банкрутство Інституту титану з боку кредитора і відповідно втрата державного майна в загальній сумі майже 200 млн. гривень.
Комментариев нет:
Отправить комментарий